.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اظهارات تازه رئیس مجمع نمایندگان گیلان ؛
مدعي جديد براي استان شدن غرب مازندران
شمال نيوز: ولی ما می گوئیم که ما گیلان را هم دوست داریم و افتخار می کنیم که گیلانی هستیم. زمانی هم که با غرب مازندران استان شویم، به گیلانی بودن خود هم افتخار می کنیم.
مدعي جديد براي استان شدن غرب مازندران

رهبری املشی عصر روز پنج شنبه در دیدار جمعی کثیری از نخبگان و شوراهای اسلامی شهرستان های رودسر و املش گفت: بینی و بین الله به این نتیجه رسیدم که این کار (استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران) درست است. خدا من را بکشد اگر برخلاف نظر و مصلحت مردم نظری دهم.

رهبری املشی در ادامه گفت: الان فرصتی فراهم است. این فرصت اگر برای خدمت به مردم باشد، باید استفاده کرد. اگر این فرصت از دست برود، این موقعیّت به نظر من در آینده طول می کشد تا به دست بیاید. ولی اگر از این فرصت به نحو صحیحی استفاده شود، کاری که ممکن است در 10 سال طول بکشد تا انجام شود، در 10 ماه انجام می شود. این طرح به نظر من از لحاظ ارزشی، دینی و اسلامی هم مخالف نیست. از لحاظ قانونی و عرف هم مشکل ندارد.

نماینده رودسر و املش در ادامه گفت: همانطور که استان خراسان جنوبی با 2 الی 3 شهرستان کوچک استان شد و امکاناتی گرفت، خراسان شمالی با 4 شهرستان استان شد و امکاناتی گرفت، استان جدید هم مزایایی است که تاثیر گذار است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان افزود: به نظر من مصلحت است که شرق گیلان به طرح استانی شدن غرب مازندران بپیوندد و به نظر من این بهتر است. نخبگان رودسر و املش هم از این طرح حمایت می کنند.

رهبری املشی گفت: ولی ما می گوئیم که ما گیلان را هم دوست داریم و افتخار می کنیم که گیلانی هستیم. زمانی هم که با غرب مازندران استان شویم،  به گیلانی بودن خود هم افتخار می کنیم.

وی ادامه داد: یک دفعه با آقای میرشفیع معاون بازسازی وزیر راه و شهرسازی به اشکورات رفتیم، ایشان به من گفت که اشکورات مثل بشاگرد «نام یک منطقه» محروم است.

وی در ادامه سخنانش خطاب به نخبگان و شوراهای اسلامی شهرستان های رودسر و املش گفت: انگیزه ما خدمت است. ما به نفع مردم صحبت می کنیم. هیچ کس هم به ما فشار نمی آورد. تصمیم ما  تاثیرگذاری نیست، تصمیم ما فقط تبلیغ یک کار خیر است. یک کار معروف است.

رهبری املشی در پایان گفت: بینی و بین الله با فکر خودم، عقل خودم و تجربه خودم می گویم که این «استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران» به نفع رودسر و املش و رامسر و تنکابن و چالوس و نوشهر است. در این مورد که منافع عمومی است با هم دوست باشید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

همشهري 29 مهر 1391
خوشا به غيرتت آقاي رهبري املشي نماينده محترم رودسر شما سخن از دل ما گفتيد حق ماست كه استان جديد داشته باشيم .تا كي بايد در تقسيم بودجه حق شهرهاي نوشهر-چالوس -تنكابن -رامسر و رودسر ضايع شود؟انشاءالله به ياري خداوند و به كمك شما نماينده محترم رودسر و آقاي احمدي نماينده چالوس و نوشهر غرب و شرق گيلان را جدا كرده و استاني جديد تاسيس مي كنيم .
saeed 29 مهر 1391
آقا من خودم ساروىم
عشق سارى و مازندرانه
بزارىن جدا بشن آقا تا کل استانو بهم نرىختن
اىن داستان شده بهونه واسه بعضىا که هرچى به ذهن کوچىکشون مىرسه بگن
ىکى مىگه مازندران بشه سه تا استان !! ىکى دىگه مىگه مرکز و عوض کنىد!! تو اىن اوضاع بد اقتصادى تز مىدن در حد لالىگا
اىنا برن مازندران به صورت خالص قشنگ مىشه ىه کلان شهر که دىگه توش سارى و بابل و آمل فرقى نمىکنه
مجتبی 29 مهر 1391
ما مردم غرب مازندران حمایت خود را از جناب آقای رهبری املشی نماینده محترم رودسر و املش اعلام داشته و هرگونه کمکی که از دست ما بر بیاید در جهت کمک به این عزیز و جناب آقای قاسم احمدی دریغ نخواهیم نمود.

آقای رهبری املشی حرف همه ما را زدند. ان شاء الله با جدیّت و تلاش ایشان و دیگر عزیزان و با کمک دولت کریمه، هر چه زودتر تا فرصت دولت دهم باقی است شرق گیلان و غرب مازندران تبدیل به استان شده و برای همیشه از تبعیض و محرومیتها نجات خواهیم تافت.
نا شناس 29 مهر 1391
ا گر مي توانيد استان بشويد ما كه بخيل نيستيم
نا شناس 29 مهر 1391
اميدواريم از اين منفعتي كه براي استان شدن گفتند بيشتر از نوع ايجاد رديف سازماني وگرفتن پست ومقام براي اقوام نباشد
بهرنگ 29 مهر 1391
آقای رهبری املشی عزیز .نماینده محترم مجلس شورای اسلامی . رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان. شما هرموقع توانستی یک وزیر از گیلان در هیئت دولت داشته باشی . هرموقع تونستی تکلیف این سد های بالا دستی سفید رود رو با استان های هم جوارت مشخص کنی . هرموقع تونستی التهاب های سیاسی استان رو آروم کنی .بعدش بفکر تجزیه استان باشید.البته لطفا..در تمام موارد از استان همجوار رو دست خوردیم از نصب مدیر گرفته تا جذب منابع مالی . در این قضیه هم طوری شما رو دور خواهند زد که تا بجنبی استان مازندران غربی میشه اسممون. اگه خراسان تفکیک شدش بخاطر وسعتش بود اما به قول معروف مورچه چیه که کله و پاچش بشه.
نا شناس 29 مهر 1391
درود بر نماینده رودسر و املش و کلاچای و چابکسر و رحیم آباد و واجارگاه و...

رهبری املشی حمایتت می کنیم. استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران نزدیک است.
نا شناس 29 مهر 1391
شما با نتانياهو هيچ تفاوتي نداري، پس چرت و پرت نگوييد.
اين آرزوي شما با خودتان به گور خواهد رفت.
ramin 29 مهر 1391
آخه مورچه چيه كه كله پاچه داشته پاشه ؟؟!!! اين خانه از پايبست ويران است ، خواجه در فكر نقش ايوان است.اگر مسئولان به جاي تفريح كردن كار كنند كسي به فكر جدايي نمي افته.
علی 29 مهر 1391
به اون شخصی که با بی ادبی به نماینده فهیم و دلسوز شهرستانهای رودسر و املش جناب آقای رهبری املشی و دیگر مردم فهیم شرق گیلان و غرب مازندران بی حرمتی کرده و آنان را با نتانیاهوی جنایتکار مقایسه نموده است می گویم که: ادب مرد به ز دولت اوست. شما چه بخواهید یا نخواهید این دو منطقه در آینده بسیار نزدیک از گیلان و مازندران جدا خواهند شد و تبدیل به یک استان جدید می شوند. پس سعی نمائید در مورد کاری که قطعی الوقوع است، کمتر اهانت و بی ادبی نمائید تا آخرت تان بیش از این خراب نشود!

هدف از این کار هم رفاه و خدمت بیشتر به مردم این دو منطقه است. آیا فلسفه انقلاب اسلامی چیزی غیر از آسایش بیشتر و خدمات رسانی به مردم بود؟! همه ما ایرانی و در خدمت به ایران اسلامی و رهبر فرزانه و اندیشمند انقلاب حضرت امام خامنه ای هستیم.
مسعودمجاوری قدیمی 29 مهر 1391
آقای رهبری املشی عزیز؛
شمابهتراست به سوالات مطرح شده درمورد واگذاری بدون مناقصه کارخانه کمپوست رودسرجواب بدهی استان کردن شرق گیلان پیشکش,وقتی تنها کارخانه بازیافت شرق گیلان را به آن کیفیت واگذار میکنندوشما سکوت میکنیدآیا میتوان قبول کرد که تلاشهایتان درسایرامورمثمرثمرخواهدبود؟!!
امير 29 مهر 1391
آقاى کامنت نتانياهو ! اين تو هستى که مثل نتانياهو هستى . توهين شما به اين نماينده محترم بسيار زشت و زننده هست . اين رو بدون که با همت و همكارى همين نماينده محترم رودسر و املش و دكتر احمدى نماينده نوشهر و چالوس و فرزندان دلسوز اين خطه در بدنه دولت ما به زودى جشن پيروزى رو ميگيريم و اون موقع قيافه تو و امثال تو واقعا ديدنيه . شمال نيوز اگه بيطرفى منتشر کن .
سپهر 29 مهر 1391
چرا توهین می کنید ؟! خجالت بکشید! این چه حرفی است که میزنید. میگویید رهبری املشی با نتانیاهو فرقی ندارد؟این چه حرفی است که میزنید به یک نماینده مجلس ؛نماینده مردم توهین میکنید نماینده نه یک فرد عادی و یک شهروند یک ایرانی و یک مسلمان رو با یک صیهونیست پست و کثیف با نخست وزیر اسرائیل مقایسه می کنید شرم کنید حالا آقای رهبری املشی بنده خدا یک حرفی زد بهش توهین میکنید اونه همچین توهین . البته فقط توهین به رهبری املشی نبود توهین به کل مردم ایران و مسلمانان و مردم شمال بود. یک حرفی زد یه نظری داد خوب شما هم منطقی مخالفت یا اعتراض کنید چقدر استبدادو دیکتاتوری فردی که تحمل یک حرف رو نداریم. شما هم نظر خودتان رو بدهید دیگه دعوا ندارد چقدر بی اخلاقی ؛چه جامعه ای شده به خدا باید پناه برد
سپهر 29 مهر 1391
خواهشا مطلب من رو در محکومیت نوشته غیراخلاقی اون فردی که به آقای رهبری املشی توهین کرده و نماینده سالم ؛خدوم و خوشنام رو با نتانیاهو مقایسه کرده! درج کنید
سپهر 29 مهر 1391
چرا مطلبم ررو در محکومیت فردی که به رهبری املشی توهین کرد درج نمیکنید؟ مطلب فردی به نام امیر رو که در محکومیت اون فرد توهین کننده بود یک لحظه برای من نمایش دادید فکر کردید اون کسی که مطلب: شما با نتانیاهو هیچ تفاوت نداری ... رو من نوشتم که مطلب امیر رو برام نمایش دادید؟ نکنه اشتباه گرفتید!من در محکومیت این مطلب توهین آمیز اون فرد توهین کننده به رهبری املشی مطلب نوشتم
کارشناس 29 مهر 1391
به امید تصویب استان ساحلی از رودسر تا نور
مرکزیت استان هم مهم نیست کدام شهر باشد. مهم این است با تصویب استان ساحلی غرب مازندران و شرق گیلان از بیکاری و گرفتاری های اداری نجات پیدا می کنند همانطور که اردبیل ، خراسان شمالی و جنوبی نجات پیدا کردند

نا شناس 29 مهر 1391
نماینده رودسر حرف دل همه غرب مازندرانی ها رو زدند
یک دانشجو 29 مهر 1391
واقعاً متاوسفم برای کسی که ادب ندارد میخواهد اظهار نطر کند!!مردک تو رهبری املشی را با نتانیاهو مقایسه میکنی؟!! آرزوی ما غرب گیلانی ها این است که نماینده ای مثل رهبری داشته باشیم.واقعا متاسفم. بی ادب...
کامران 29 مهر 1391
چند کلمه از ننه عروس
نا شناس 29 مهر 1391
آب که سربالا می ره قور باغه هم ابو عطا می خونه.... باش تا صبح دولتت بدمد.
نا شناس 29 مهر 1391
کسی که استدلال ندارد به دیگران توهین می کند. نتانیاهو کسی است که در حق مردم مظلوم غرب مازندران ظلم و جنایت می کند نه آقای رهبری املشی که خواهان احقاق حق مردم محروم غرب مازندران و شرق گیلان است
نا شناس 29 مهر 1391
به اميد تشكيل استان تالشستان
مرتضی 29 مهر 1391
واسه یه کار اداری بالای 100 کیلومتر میریم ساری میگن فلان مسئول جلسه داره فلان اقا خانمش مریضه فلان فرد امروز... ننه اش مرده اگه نگیم موافق این طرح هستیم دروغ گفتیم .
البته که باید گفت که مازندران شهر ما یاد باد. ولی خواهشنا این مسئولها جوابگو باشند اری ولی نه جواب میدن نه کار انجام میدن در ضمن چرا همیشه باید چوب بی لیاقتی افراد ساری نشین رو ( منظور مردم خوب ساری نیستند ) ما افراد عادی غرب مازندران بخوریم . مسئولین رسیدگی کنن .
درضمن شمال نیوز مدعی جدید نیست تیتر رو درست خواهشنا بنویس شما یک نظر سنجی بذار تا مشخص بشه که مایله کی مخالف
علی 29 مهر 1391
اخه به چه زبونی بگیم غرب مازندران وشرق از نظر فرهنگی هیچ نزدیکی با هم ندارند
نا شناس 29 مهر 1391
نور تا رودسر
عمو هوای سر
نا شناس 29 مهر 1391
رهبری املشی ***** تشکر تشکر
جعفر رضایی 29 مهر 1391
تا کنون در گیلان ظلمی بالاتر از این نشده که از اول انقلاب تاکنون تالش بزرگ فراموش شده و مدیران ظالم شرق گیلانی حاکم در رشت هر جنایتی که می توانستند در حق تالش کردند . زنده با تالشستان بزرگ
نا شناس 29 مهر 1391
بگذريكي زخطه نوشهرورامسر وزمارسان بدان ديارنوبه نو درود(ملك الشعرابهار)
خبرنگار 29 مهر 1391
فیاضی محافظه کاره، یاد ناطق بخیر
نا شناس 29 مهر 1391
تنکابن یکپارچه حامی رهبری املشی است
ايمان 29 مهر 1391
ميخواستم به اون دوستى که احتمالا از نور هست و کامنت گذاشته و گفته كه بايد صد كيلومتر راه رو تا سارى بياد بگم که الحاق رودسر به استان جديد يعنى مرکز شدن تنکابن و حذف نور از استان جديد . چيزى که چندان هم دور از انتظار نيست چرا که فياضى نماينده نور و محمود آباد چندان فعاليتى در اين باره انجام نميده و در مقابل رهبرى املشى نماينده رودسر و املش در اين زمينه فعاله . به اين ترتيب احمدى نماينده نوشهر و چالوس هم مجبوره به مرکزيت تنکابن تن بده و تنکابنيها با وجود اين که انتخاباتشان باطل شده و نماينده ندارند اما بدون داشتن نماينده مرکز استان ميشوند !
استان تالش 29 مهر 1391
استان تالش نیز حامی رهبری املشی است، لطفا ما را در تشکیل استان جدید در غرب گیلان یاری کنید
حسن 29 مهر 1391
به اميد تأسيس استان جديد شرق گيلان و غرب مازندران از رودسر تا نوشهر به مرکزيت تنکابن و با نام استان بهارستان
همشهري 30 مهر 1391
تنكابني ها مركز استان شدن را بايد به گور ببريد مركز استان شهر نمك آبرود است .ضمنا آن آقايي كه به نماينده مردم رودسر توهين كرد بايد در جواب بگويم جواب ابلهان خاموشي است .همه مردم مي دانند كه تنكابن در نقشه جايي ندارد اصلا كسي تو ايران تنكابن را مي شناسد يا مي داند در كدام استان است؟اما مردم ايران بلكه دنيا چالوس و نوشهر را مي شناسندپس مردم تنكابن به خودتان وعده ندهيد چون خيال باطل است .
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 11 تير 1393
شماهم بهتره که یخورده مطالعه تاریخیت رو بالا ببری و از اندک اطلاعات خودت حرفی نزنی. زمانی که چالوس و نوشهری وجود نداشته حکومت تنکابن به شماها فرمانروایی می کرد. آره عزیز شماها حدود 65 ساله که جدا شدین همچین ادعایی دارین.
امیر 30 مهر 1391
ای بابا هنوز نفهمیدین اینا همش بازیه
مسئولین ما کار نمیکنن، چه مازندران چه هر استان دیگه بسازن
آخرشم همینن
هر شهرم 1 استان کنن فایده نداره
اقایی ک گفت 100 ک م میاد ساری، این ک کار نمیکنن، از نبودنشون نیس از پیچوندنشونه
فقط بلدن مردومو دس به سر کنن
تبری 30 مهر 1391
برای تعدادی از نوشهریها و چالوسی ها که مازندرانی اصیل هستند جای تاسف دارد که اینقدر ساده دل هستند و آخر الامر رشتیهای مقیم تنکابن موفق شدند این مازنیهای اصیل اما ساده دل و خوش باور را رشتی کنند ما پیشاپیش رشتی شدن مازنیهای اصیل را تبریک میگوییم .داستان همان از چاله به چاه افتادن است
نا شناس 30 مهر 1391
مي خواستم ببينم دليل پيشنهاد جداشدن رودسر از گيلان چيه ؟
اگه غرب مازندران به دو دليل اصلي تفاوت فرهنگي و زباني و فاصله زياد تا مركز استان مي خواهند از مازندران جدا شوند ،‌ دليل رودسر چيست ؟‌ فاصله 70-80 كيلومتري تا رشت كه بهانه اي بيش نيست چون تا تنكابن هم تقريبا همين فاصله وجود دارد و از لحاظ فرهنگي و زباني هم كه تفاوت چنداني با رشت وجود ندارد . در ضمن رودسر يعني بعد اين همه سال تازه مي خواهد زيرمجموعه تنكابن يا چالوسي شود كه از خودش كوچكتر است ؟
اگر بحث تبعيض هم باشد كه بايد شهرهاي غرب گيلان شاكي باشند كه هيچ وقت در بازي سياسي استان جايي ندارند . از استاندار قبلي(قهرماني چابك) شرق گيلاني گرفته تا ساير مديران ارشد استان .
چرا هيچ وقت از فومن و صومعه سرا و ماسال و هشتر و رضوانشهر هيچ مسئولي در استان ديده نمي شود ؟

نا شناس 30 مهر 1391
آقای رهبری شما در جهت استان شدن جلو بیفتید حمایت ما چالوسی ها رو هم با خودتون دارید. منطقه استان شود فرقی هم نمی کنه که کجا مرکز استان بشه
نا شناس 30 مهر 1391
رهبری املشی نماینده محترم شهرستانهای رودسر و املش گفت: بینی و بین الله با فکر خودم، عقل خودم و تجربه خودم می گویم که این «استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران» به نفع رودسر و املش و رامسر و تنکابن و چالوس و نوشهر است. در این مورد که منافع عمومی است با هم دوست باشید.
بنيامين 30 مهر 1391
لطفا بعضيها سعى نکنند که در کامنتها خودشان را نوشهر و چالوسى جا بزنند و سر مرکز استان شدن در غرب مازندران اختلاف بيندازند . ما چالوس و نوشهريها هرچند دوست داريم که خودمان مرکز استان شويم اما حوصله ناز کردنهاى آقاى فياضى نماينده نور را نداريم . اگر آقاى رهبرى و شرق گيلانيها حاضر به الحاق به غرب مازندران هستند ما هم با مرکزيت تنکابن مشکلى نداريم . از آقاى احمدى نماينده محبوبمان هم ميخواهيم که در اين مورد با آقاى رهبرى همکارى کند .
نا شناس 30 مهر 1391
من اهل بابل هستم و با استان شدن غرب مازندران و شرق گیلان کاملا موافقم.....چون از لحاظ زبان و فرهنگ با دیگر نقاط مازندران فرق دارند و به نفع همه هم هست...موفق باشند.....
رضا 30 مهر 1391
برادری که نوشته تنکابنی ها باید مرکز استان شدن را به گور ببرند و مرکز استان نمک آبرود! است بدونند که اولاً: فعلاً بحث بر سر مرکزیت استان جدید جز تفرقه و جدایی و به تبع آن خوشحالی شرق مازندرانی های مخالف استان شدن، فائده دیگری ندارد. ثانیاً: حداقل می گفتی مرکزیت چالوس نه نمک آبرود! عقلاء به این پیشنهاد شما می خندند! کجا دیدید که یک منطقه کوچک که هنوز شهر هم نشده و زیر نظر شهرداری شهر جدید التأسیس هچیرود اداره می شود را مرکز استان نمایند؟! نمک آبرودی که نه شهر است و نه بخش است و نه شهرستان! ولی در مقابل شهرستان تنکابن از نظر سیاسی بالاترین موقعیت را در بین تمامی شهرستانهای 3 استان شمالی کشور دارد. نه تنها فرمانداری اش ویژه است بلکه معاونت استانداری نیز در تنکابن مستقر می باشد! فرودگاه عظیم و بین المللی رامسر به عنوان بزرگترین فرودگاه شمال کشور در 15 کیلومتری تنکابن مستقر شده است و این در حالی استکه فاصله اصفهان تا فرودگاهش 40 کیلومتر و فاصله ساری تا فرودگاه میاندرود هم حدود 40 کیلومتر است!

ولی با همه این اوصاف بیائید بدور از هرگونه تنش، اوّل برادری مان رو ثابت نماییم و بعد به حواشی بچسبیم! در طرح اول استانی شدن که گستره نور تا رامسر را در بر می گیرد هم عقل و هم عرف می گوید که مرکز باید نوشهر یا چالوس شود! ولی در طرح دومی که مطرح است و گستره جغرافیایی آن رودسر تا نوشهر است باز هم عقل و هم عرف می گوید که مرکز باید تنکابن شود! اگر مرکز چالوس یا نوشهر شود برای شرق گیلانی ها بُعد مسافت پیش خواهد آمد و در اینصورت رشت برای آنها مقرون به صرفه تر خواهد بود تا مثلاً چالوس!

پس عاقلانه و عادلانه بیندیشیم و عاقلانه و عادلانه نیز تصمیم بگیریم، تصمیمی مبتنی بر عقلانیت و عدالت! همانطور که ما تنکابنی ها گفتیم اگر طرح اوّل یعنی نور تا رامسر تصویب شد ما به تصمیم مرکزیت نوشهر یا چالوس تمکین خواهیم نمود و پذیرا هستیم، شما نیز در صورت تصویب طرح دوّم یعنی رودسر تا نوشهر باید به مرکزیت تنکابن تمکین نموده و آن را پذیرا باشید. ما برادری مان رو اثبات نموده ایم و فقط نوبت شما مانده است. در غیر اینصورت می شود دیکتاتوری! و مطمئن باشید که تنکابن و رامسر پای خود را از طرح استانی شدن غرب مازندران به کنار خواهد کشید و خواهان الحاق به گیلان می شوند! و در صورت کنار کشیدن تنکابن و رامسر، به طور طبیعی هم استان شدن شهرهای باقیمانده در غرب مازندران منتفی خواهد شد. چون نور تا چالوس وسعت کمی است و شهرهای دیگری مثل بابلسر و فریدونکنار نه با شما در مساله استانی شدن ائتلاف خواهند نمود و نه چنین طرحی توسط دولت کریمه تصویب خواهد شد! زیرا در آنصورت دیگر وسعتی برای مازندران باقی نخواهد ماند! پس شرط اثبات برادری را فراموش ننمائیم. موفق و موید باشید. ( از مدیریت محترم سایت شمال نیوز استدعا دارم که کامنت بنده را نیز منتشر نمائید.) با تشکر فراوان
احسان 30 مهر 1391
فاصله شهر رودسر تا رشت 70 کيلومتر و تا تنکابن 45 کيلومتر است . لطفا بعضيها در کامنتشان اطلاعات غلط ندهند .
نا شناس 30 مهر 1391
رهبری املشی حمایتت می کنیم. استان شدن شرق گیلان و غرب مازندران نزدیک است.
نا شناس 30 مهر 1391
عمو
نور هم تو استان جدیده
چی میگین شما ها
تازه از خواب بلند شدین
حاج احمد ناطق چند ساله پی گیره این موضوعه
هوای سر
نا شناس 30 مهر 1391
تنکابن قدرتمند در کنار رشت یعنی احیائ دوباره ایالت گیلان، احیا لهجه و ترانه های گیلکی این منطقه و رفا و اسایش مردم این منطقه چیزی که لایقش هستند. دوباره می سازمت وطن. علی از رودسر
بنيامين 30 مهر 1391
لطفا بعضيها سعى نکنند که در کامنتها خودشان را نوشهر و چالوسى جا بزنند و در غرب مازندران بر سر مرکز استان شدن اختلاف بيندازند . ما چالوس و نوشهريها هرچند که دوست داريم خودمان مرکز استان شويم اما اگر شرق گيلانيها حاضر به الحاق به غرب مازندران باشند ما هم با مرکزيت تنکابن مشکلى نداريم . از آقاى احمدى لاشکى نماينده محبوبمان هم ميخواهيم که در اين مورد با آقاى رهبرى املشى همکارى کند . ما از اين صحبتهاى آقاى رهبرى املشى حمايت ميکنيم .
نا شناس 30 مهر 1391
در قدیمی ترین سفرنامه موجود که زمان صفوییه توسط یک فرد روسی نوشته شده از لفظ ایالت گیلان استفاده شده که نشان دهنده وسعت بالای ان است و حداقل تا مرزن رود چالوس رو شامل میشد و مهمتر از اینکه مردم مازندران و غرب گلستان هم با زبان گیلکی با لهجه مازندرانی حرف میزنند بنابرین همه ما نسبت به گیل گیلکی و گیلان تعلق خاطر داریم و قرارگرفتن در مقابل گیلان ما رو دچار یک دوگانگی خواهد کرد و در شهرهای مرزی مثل رودسر و املش بیشتر نمود می کند و دوباره یک اختلاف جدید بوجود میاید چیزی که امروز در تنکابن و غرب مازندران وجود دارد. کوچک شدن گیلان در گذشته اهداف سیاسی رو دنبال می کرد بنابرین ما این فرصتو داریم که به وسعتش اضافه کنیم نه اینکه کوچترش کنیم و مناسبترین نام همان گیلان شرقی خواهد بود . مهدی از املش
حسين 30 مهر 1391
آقاى مهدى از املش خوابش را ببينى که نام استان گيلان شرقى باشد . اگر چنين نامى مطرح شود ما هم بر نام مازندران غربى اصرار خواهيم کرد . ما مرکز شدن تنکابن را قبول ميکنيم ( البته در صورت الحاق شرق گيلان ) اما هرگز زير بار چنين نامى نخواهيم رفت . حسين از شهر زيبا و بندرى نوشهر
رسول 30 مهر 1391
آقاى رهبرى صبر کنيد ! شما در گيلان بمانيد ! ما رامسر و تنکابن را هم به گيلان ملحق ميکنيم ! به عنوان مازندرانى از آقايان طاهايى و ابراهيمى خواهشمنديم که با الحاق شهرستانهاى گيلانى الاصل و گيلانى زبان رامسر و تنکابن به گيلان که از نظر فاصله هم به رشت بسيار نزديکترند براى هميشه اين قضيه را فيصله دهند . نبايد کار به جايى برسد که چالوس و نوشهر از مازندران جدا شود .
ايمان 30 مهر 1391
آقاى نورى ، عزيز من ، مطمئن باش که نور و رودسر با هم در استان جديد نخواهند بود . يا نور در استان جديد خواهد بود و يا رودسر . اگر نور در استان جديد باشد يعنى مرکز شدن نوشهر يا چالوس يا هر دوى آنها با هم و اگر رودسر در استان جديد باشد يعنى مرکز شدن تنکابن .
صادق 1 آبان 1391
ما توهین اون فرد هتاک و ابله را که به انسان شریف ؛خدوم ؛سالم و ساده زیست آقای رهبری املشی توهین کرد را به شدت محکوم میکنیم.
محمد 1 آبان 1391
نه مازندران غربى و نه گيلان شرقى و نه البرز شمالى و نه استان ساحلى يا خزر ؛ بلکه فقط استان بهارستان .
محمد 1 آبان 1391
نه مازندران غربى و نه گيلان شرقى و نه البرز شمالى و نه استان ساحلى يا خزر ؛ بلکه فقط استان بهارستان .
محمد 1 آبان 1391
نه مازندران غربى و نه گيلان شرقى و نه البرز شمالى و نه استان ساحلى يا خزر ؛ بلکه فقط استان بهارستان .
نا شناس 1 آبان 1391
عامل اصلی پیوند ملتها زبانه هنوزم که هنوزه مردم افغانستان و تاجیکستان خودشونو ایرانی میدونند زبان گیلکی میتونست اتحاد بیشتری تو شمال ایجاد کنه که دیگران نگذاشتند.
علي 1 آبان 1391
با سلام آقاي رهبزي خيلي آقايي .تشكر تشكر .بسوزند آنهايي كه چشم ديدن ندارند
نا شناس 1 آبان 1391
لطفا در نوشتن كامنت ها و ارائه اطلاعات ،‌به صحت و منبع آن دقت كنيد
كسي كه گفته فاصله رودسر تا تنكابن 45 كيلومتره اگه با نرم افزار گوگل ارث ْآشنا باشه كافيه از امكانات خط كش اين برنامه براي پيمايش فاصله جاده اي با خطاي كمتر از چند متر استفاده كنه ( چند متر نه چند كيلومتر!!!!!!!) حتي به صورت خط مستقيم هم فاصله رودسر تا تنكابن 45 كيلومتر نيست و حد اقل 65 كيلومتره يعني اصلا بعد مسافت رشت تا رودسر و رودسر تا تنكابن بهانه خنده داريه .
از طرف ديگر فرودگاه رامسر با طول باند 1600 متر از فرودگاه ساري با طول باند 2600متر و فرودگاه رشت با طول باند 3250 كوچكتر است . براي صحت ادعا به گوگل ارث يا گوگل مپ مراجعه كنيد - با تشكر ساسان
حسن 1 آبان 1391
برای اون کسی که گفته فاصله رودسر تا تنکابن 65 کیلومتره واقعا متأسفم . ضمن این که فاصله رودسر تا رشت 80 کیومتره .
محمد 1 آبان 1391
نه مازندران غربی و نه گیلان شرقی و نه البرز شمالی و نه استان ساحلی یا خزر ؛ بلکه فقط استان بهارستان . ( شمال نیوز خواهش میکنم منتشر کنید )
مازندرانى 1 آبان 1391
خواهشا يک بار براى هميشه هرچه سريعتر تا دير نشده رامسر و تنکابن را به گيلان ملحق کنيد و براى هميشه اين قضيه را خاتمه دهيد . ( مدير محترم سايت شمال نيوز اگر مازندران را دوست داريد منتشر کنيد )
مازندرانی 1 آبان 1391
خواهشا یک بار برای همیشه هرچه سریعتر تا دیر نشده رامسر و تنکابن را به گیلان ملحق کنید و برای همیشه این قضیه را خاتمه دهید . ( مدیریت محترم شمال نیوز اگر مازندران را دوست دارید لطفا منتشر کنید )
نا شناس 1 آبان 1391
ما از نام گیلان دست نمیکشیم بهارستان هویت مارو نشان نخواهد داد. گیلان غربی با مرکزیت رشت و گیلان شرقی با مرکزیت تنکابن. مازندرانیا هم برن غاز بچرونند..
غلامی 1 آبان 1391
عرض ادب دارمه اول صحبت! کل مازرون نوری پشت بیته قدرت!!!عمو هوایی سر....
نا شناس 1 آبان 1391
بنده به عنوان یک تنکابنی حامی استان جدید با نام گیلان شرقی به مرکزیت شهرستان گیلک زبان تنکابن هستم.
کجورى 1 آبان 1391
شما از نام گيلان دست نميکشيد ؟ گيلان شرقى ؟ زهى خيال باطل ! در اين صورت ما کجوريها هم بر نام مازندران غربى اصرار خواهيم کرد . استان مازندران غربى از محمود آباد يا نهايتا نور تا رامسر به مرکزيت نوشهر يا نهايتا چالوس يا مرکزيت مشترک هر دوى آنها
نوشهر و چالوس 1 آبان 1391
اگر نام گيلان شرقى را مطرح کنيد آن وقت ديگر حمايت نوشهر و چالوس و مرزن آباد و کجور و کلاردشت و کلارآباد را از دست ميدهيد . آن وقت ديگر هرگز نميتوانيد كه استان جديد تشکيل بدهيد و تنکابن را مرکزش کنيد .
نوشهر و چالوس 1 آبان 1391
اگر نام گيلان شرقى را مطرح کنيد آن وقت ديگر حمايت نوشهر و چالوس و مرزن آباد و کجور و کلاردشت و کلارآباد را از دست ميدهيد . آن وقت ديگر هرگز نميتوانيد كه استان جديد تشکيل بدهيد و تنکابن را مرکزش کنيد .
سعید 15 آبان 1391
ما تنکابنی ها هم درصورت اصرار شما بر نام مازندران غربی زیر بار نمیرویم و کنار می کشیم و با الحاق 3 شهر عباس اباد تنکابن و رامسر به استان گیلان قضیه تمام میشود وشما می مانید با اسم مازندران بابلی ها وساروی ها اونوقت شما میتونید استان تشکیل بدین.
سعید سرمد 22 آذر 1391
سلام:به نظر بنده تشکیل استان ساحلی به نفع مردم رودسر و املش است و از لحاظ اقتصادی هم همینطور و تشکیل استان ساحلی باعث قرابت بیشتر غرب مازندارانیها به گیلان به خاطر گریز از شرق مازندارانیها خواهد شد شاید در نگاه اول جدا شدن رودسر و املش به لحاظ تنوع خاص کشاورزی و منابع جدید اکتشافی نفت و گاز بتونه یه فرصتهایی رو از گیلان عزیز بگیره ولی با افزایش قرابت فرهنگی بیشتر یه منافی هم برای گیلان به دنبال خواهند داشت اینم بگم که همیشه با افتخار میگم گیلانی هستم و به فرهنگ مردمش افتخار میکنم دوست داشتم اگر راهی بود که بدون جدا شدن از گیلان عزیز غرب مازنداران بهمون الحاق میشد ولی میدونم در عمل امکان پذیر نیست به امید گیلان شرقی به مرکزیت تنکابن_سعید از رحیم آباد رودسر
hamid 20 ارديبهشت 1392
ما هرچه میکشیم از شما شرق مازنی ها میکشیم همینو بس
یکی 7 تير 1392
ما مردمان غرب مازندران شاید خواهان تشکیل استان جدید باشی ولی هیچ وقت با شما گیلانیا هم استانی نمی شیم
آرش 14 دي 1392
آقا توروخدا این بحث های حاشیه ای رو ول کنید ! مازندران غربی ، گیلان شرقی چیه ؟!
دوستان اول به فکر این باشیم که از دست این سارویا و آملی بابلی ها راحت شیم بعد سر اسم و مرکز بحث میکنیم ! واسه اسم بهتره یه اسم اصیل تر پیدا کنیم نه وابسته ...
واسه مرکزیت هم اصن هر بخش رو تو یه شهرستان میزاریم ، مثلا مرکز سیاسی با اداراتش یه شهر ، مرکز فرهنگی با اداراتش یه شهر و...
محمد کجوری 26 اسفند 1392
سلام
ما نوشهری ها تنها وفقط در صورتی موافق با این طرح هستیم که:
1)محدوده استان جدید از محمود آباد تا رامسر باشد.
2)و در اینصورت مسلمآ نوشهر یا چالوس مرکز خواهد بود.
لازم به ذکر است نوشهری ها مازندرانی می باشند وبه هیچ وجه در هیچ زمانی زیر نطر گیلک زبان های شهسواری نخواهند رفت.
عرفان 23 خرداد 1393
به امید بازگشت دوباره رامسر و تنکابن به گیلان و رهایی از ستم ساروی ها و بابلی ها.
شمامی 28 خرداد 1393
سلام، مازندران را نمیدونم ولی گیلان غالبا طی این سالها توسط شرق گیلانیها اداره شده، آقای رهبری بهانه نیارن و نام مبارک خدا رو خرج تبلیغات خودشون نکنن
محمد 21 شهريور 1394
لطفا بعضی از شرق استانی ها اینقدر دهنشونو ندونسته باز نکنن.تمام بودجه غرب مازندرانو از ساری تا بابل نرسیده دود میکنید میره هوا هیچی به شهرهای ما نمیرسه.ما باید استانداری جدا داشته باشیم تا بتونن با کوچک تر شدن بخش ها بودجه رو از چالوس تا رامسر تقسیم کنند نه مثل استانداری شما سارویا که اصلا معلوم نیست بودجه هارو کجا خرج میکنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.188 seconds.